• CHUTNÁ HEZKY. JIHOČESKY Zemědělství by nemělo plnit pouze funkci dotacemi živeného "pečovatele" o krajinu, ale mělo by živit místní obyvatele. Proto podporuji jihočeské potraviny a projekt “Chutná hezky. Jihočesky”. Snažím se pomáhat také konkrétním výrobcům, jako je třeba Lihovar Poněšice. A hlavně jihočeské potraviny jím — tuto podporu našim potravinám můžeme poskytovat všichni.

    více »
  • VE SPOLCÍCH MAJÍ LIDÉ K SOBĚ BLÍŽ Spolky jsou nedílnou součástí života každé obce. Ve spolcích mají lidé k sobě blíž a přirozeně se tam řeší všechny problémy obce. Proto spolky dlouhodobě podporuji, stejně jako pomáhám starostům. Kolegové mi zavolají, když něco potřebují, ať už se to týká rozvoje obce, financí nebo jednání s úřady. Jako ocenění své práce vnímám oficiální podporu Svazu obcí NP Šumava a Svazku Lipenských obcí.

    více »
  • ZA ZELENOU ŠUMAVU Na Šumavě jde o ochranu přírody, ale i o zaměstnanost, rozvoj regionu, turistický ruch a odkaz budoucím generacím. Bojuji za “zelenou Šumavu”, aby lesy zůstaly zelené a hluboké a ne, aby uschly jako důsledek šířící se kůrovcové kalamity a snahy aktivistů z Hnutí Duha zavést zde tzv. divočinu, která právě k masivnímu usychání lesa vede. A to přesto, že “zelenou Šumavu” chce veřejnost, starostové, rada národního parku i astupitelstva Plzeňského a Jihočeského kraje.

    více »
  • NE KVÓTÁM! CHRÁNIT HRANICE Byl jsem jeden z prvních politiků, který otevřeně mluvil o problému nelegální migrace. A jsem jeden z mála, který to viděl na vlastní oči. Evropa se dnes nachází v největším ohrožení od konce druhé světové války. Co s tím? Dodržovat mezinárodní úmluvy. Uprchlík má právo žádat o azyl, ale je na dané zemi, jestli mu ho udělí. Žádné kvóty! A především začít chránit hranice. Musíme posílit armádu a její rozpočet. Proto opět navrhnu změnu ústavního zákona o navýšení rozpočtu armády z 1% na 2%.

    více »
  • TRADIČNÍ SYMBOLY NAŠÍ KRAJINY Křížky a kapličky jsou trvalé symboly naší krajiny. Jsou důležité pro každého, kdo je tady doma. Když jsem se stal senátorem, navrhl jsem Jihočeskému kraji program “oprav drobné krajinné architektury”, do nějž každoročně vkládá prostředky jak kraj, tak JE Temelín. Z posledních opravených mohu zmínit návesní kapli v Malovicích, kapličku v Rožmitále na Šumavě, Boží muka v Horním Dvořišti a Křeplicích nebo kaple v Trhových Svinech. Od roku 2005 bylo takto opraveno přes sto památek. Určitě v tom budu pokračovat i nadále.

    více »

Dopis Matthiase Gilbricha, vedoucího Informačního centra v Drážďanech

Vážený pane senátore Jirso,

Prof. Stenzel nám přeposlal Vaše dotazy, na které bych Vám tímto rád odpověděl.

K Vašim otázkám:

V České republice se diskutuje, nakolik bylo město Drážďany, jeho turistický ruch a rozvoj, ovlivněno jeho vyloučením ze seznamu UNESCO.

V českém tisku se objevily informace, že v Drážďanech následkem vyškrtnutí:

a) ceny nemovitostí klesly až o 30%: To není správně. Ceny nemovitostí v Drážďanech delší dobu stoupají.

b) nastal odliv turistů, poklesla návštěvnost města. To není správně. Od vyloučení stoupá počet návštěvníků. Nevidíme žádnou souvislost vzrůstu nebo poklesu počtu návštěvníků s UNESCO-statutem.

c) nové stavby v historickém jádru města ničí historické hodnoty Drážďan. Historickou hodnotu města lze těžko změřit. Citlivá místa v Drážďanech nejsou zasažena novostavbami.

d) město ztratilo kredit a nastal odklon zájmu bank a dalších významných institucíUrčitě nastala krátkodobá ztráta respektu (vážnosti), zejména v kulturních kruzích.Na druhé straně se ale projevil respekt plynoucí z toho, že byla prosazena vůle / rozhodnutí občanů, i za cenu ztráty titulu kulturního dědictví.

Význam titulu pro Drážďany byl značně přeceňován. Probíhalo mnoho diskusí, které formovaly diskusní (?) kulturu ve městě. Když se dnes podíváme na stavbu mostu, je sotva uvěřitelné, proč se tak dlouho vedly spory a proč to vedlo k vyškrtnutí ze seznamu kulturního dědictví.

Význam titulu kulturního dědictví se objekt od objektu liší. Sám o sobě může titul menší a méně významné projekty zásadně zhodnotit. Pro zajímavá a již známá města a objekty, jako jsou například Drážďany nebo kolínský dóm, je toto zhodnocení podstatně složitější.

S přátelskými pozdravy

Dresden Marketing GmbH

i. V. Matthias Gilbrich

Vedoucí marketingu cestovního ruchu a marketingových služeb